Webstock 2014: castigatori + impresii

Webstock 2014 – primul #webstockro din viața mea, organizat de Evensys, a avut loc vineri, la JW Marriott Hotel Bucharest. După 20 de ore de conferințe, micro-conferințe și networking, pot spune că nu degeaba este denumit evenimentul anului în materie de Social Media în România.

În calitate de blogger acreditat full-day, m-am trezit dis de dimineață și, deși nu sunt deloc o fire matinală, până la ora 9 schimbasem deja câteva cărți de vizită cu ai mei „co-onlineobloggeri” (nu vă chinuiți să căutați în DEX cuvântul, l-am inventat acum, pe modelul „concetățenilor”).

Diana Ciobotea - Music PR & blogger

Diana Ciobotea – Music PR & blogger

Ziua a fost împărțită în patru mari părți: conferințe, micro-conferințe, Gala Webstock Awards și Webstock Party

Conferințe (09:00 – 13:30)

Cu o mică întârziere, startul conferințelor a fost dat de Cristi Manafu, gazda evenimentului, care l-a introdus pe primul speaker al primei sesiuni – Inspired to inspireSteven van Groningen, CEO Raiffeisen Bank România, blogger, profesor, fotograf, fost sportiv, „tată, soț și fiu”, așa cum s-a autocatalogat. El ne-a vorbit despre relansarea blogului său, revenirea în online și gestionarea timpului între job, familie și alte pasiuni. Steven ne-a povestit că de multe ori este întrebat cum își găsește timp pentru toate. Preferă să răspundă printr-o simplă întrebare: „Tu te uiți la televizor?”, replicând: „Eu deloc.”. 

Jurnalistul Răzvan Exarhu ne-a prezentat povestea aplicației Taste of Romania printr-un speech și un making of video care a condimentat Webstock-ul cu mult #otet și #tarhon, pentru restul zilei! 😀 

Andrea Rossini, Chief Commercial Officer Consumer Business Unit în cadrul Vodafone Romania, ne-a prezentat avantajele si feature-urile Supernet, din care am reținut ideea de viteză, rapiditate în conexiune, dar și securitatea datelor păstrate în telefonul mobil, cel mai intim obiect al nostru, în care ne ținem fișiere personale dintre cele mai diverse. Pe lângă trendurile reprezentate prin grafice, mi-a rămas întipărit în minte următorul statement: „The second most done gesture by human beings today, after touching the hair, is touching the mobile.”. 

Prima sesiune a fost încheiată de Cătălin Năstăsoiu, Graphic Designer și al său „pixel defect” – România. Vă invit să vedeți despre ce e vorba, fiindcă în cuvinte esențialul ar fi cu siguranță omis: https://www.facebook.com/Ronativ/photos_stream 

The Road to Success, cea de-a doua sesiune, a debutat cu speech-ul lui Emi Gal, CEO Brainient și unul dintre oamenii datorită cărora, pe vremuri, am avut parte de cele mai faine discuții online cu o mare parte din artiștii români, prin videochaturile eOK.ro. Keep calm and Carry On este una din regulile după care s-a ghidat în mai toate start-upurile sale. Ne-a povestit cum mai toate proiectele din primii săi ani de antreprenoriat au fost sortite eșecului, dar și povestea succesului Brainient, proiect care i-a asigurat un loc in Forbes Romania – Top 30 Under 30 (2012).

Sergiu Biriș, CEO Trilulilu și Zonga, ne-a prezentat parcursul carierei sale prin intermediul a „Șapte pași în antreprenoriat”, pe care eu îi consider extrem de utili și de bine punctați, având în vedere că îi aplic în permanență în construirea brand-ului personal, dar și în proiecte care nu au văzut încă lumina zilei. Aceștia sunt:

1. Apucă-te de tânăr.

2. Fă ce-ți place și nu vei simți că muncești.

3. Nu te lăsa descurajat.

4. Echipa valorează mai mult decât banii.

5. Ai încredere în tine. Lucrurile se vor lega.

6. Orice problemă e de fapt o oportunitate ascunsă.

7. Ai răbdare: „Overnight success usually comes after 15 years of struggle.” 

Mihai Sfrijan, Head of Studio la King ne-a vorbit despre încrederea în ideile noastre și curajul de a-ți asuma riscuri, pentru a ajunge la succes, subliniind că românii, în general, sunt extrem de talentați, dar foarte fricoși în a investi în idei. 

Designerul Florin Dobre nu a venit cu un speech tradițional, ci cu un videoclip în care ne-a prezentat imagini de pe parcursul carierei sale de succes, începută la vârsta de 30 de ani: http://florindobre.ro/

Micro-conferințe (14:30 – 18:00)

Pentru că Music Business-ul, blogging-ul, PR-ul, Mass si Social Media sunt domeniile în care activez de opt ani, am ales să particip la cele două sesiuni care înglobau toate aspectele task-urilor mele de zi cu zi, din cadrul secțiunii „Innovation in Communication” – New Tactics in Communication și Social Media Professionals. Celelalte două secțiuni au fost: Blogging & Online Content și Mobile Trends

 Scena Vunk in Orasul Minunilor

New Tactics in Communication a debutat cu o prezentare a Cristinei Bazavan, cea care a și moderat sesiunea, având ca subiect arta de a spune povești despre orice există în lumea aceasta. A venit cu exemple și anecdote bine alese, pentru fiecare idee prezentată. Defect profesional sau nu, evident că dintre toate, atenția mi-a fost captată de povestea „Orașul Minunilor”, care servește drept campanie de promovare a celui de-al treilea concert VUNK la Sala Polivalentă – VUNK în Orașul Minunilor, și care va exista și după concertul care va avea loc vinerea viitoare, pe 3 octombrie, prin continuarea seriei faptelor bune. Aflați și voi povestea concertului, aici: http://po.st/roDVdj 

Daniel Boaje (General Manager – Mc Donald’s România), Ramona Ciocodei (Digital Manager – Mc Donald’s) și Bogdan Zavera (Digital Creative Director – Tribal Worldwide România), ne-au prezentat campaniile Mc Donald’s de la momentul pășirii în Social Media a diviziei române a companiei (2011). 

Sesiunea a fost încheiată de speaker-ul meu preferat de la Webstock 2014 – Florin Grozea (Founder Hit Yourself Consulting) și prezentarea sa: Artists Innovation in Online Communication. Florin ne-a expus o mulțime de exemple concrete de campanii și strategii de promovare adoptate de artiștii români, multe dintre ele cu un buget super redus, dar de impact. Am aflat și că Inna este the Facebook Queen (peste 13 milioane de fani), AntoniaInstagram Diva (peste 200k followers), Smiley – Twitter Duke (peste 230k followers), Tudor Chirilă, Cornel Ilie și Andrei VulpescuBlogs Princes, în timp ce băieții de la BUG Mafia reprezintă the YouTube Mafia (aproape 400k abonați). 

Diana Ciobotea, Cristina Bazavan si Florin Grozea

Social Media Professionals – a fost o sesiune în care Andrei Cismaru (Bitdefender), Monica Jitariuc (MSLGROUP The Practice) și Cristian Clita (IKEA South East Europe) ne-au prezentat câteva idei și sfaturi despre marketingul în Social Media, combinate cu câteva studii de caz în care s-au atins și subiecte legate de conduita profesională și etica vis-a-vis de clientul și consumatorul produselor clientului tău. Prezentările au fost moderate de Mădălina Uceanu (Senior HR – Career Advisor), care a deschis această sesiune cu o serie de statistici extrem de utile despre salariile în Social Media, în funcție de poziția în ierarhia organizațională, vechimea și mărimea companiei, precum și localitatea în care se află. Am aflat că diferența salariilor din Capitală față de cele din provincie, în Social Media, este de 100 de euro, în medie.    

Gala Webstock Awards 2014 (ora 19:00 – 21:00)

Castigatorii Webstock 2014

Cele mai creative și inedite campanii în Social Media din România, lansate în ultimul an, au fost premiate în cadrul a 12 categorii, după cum urmează: 

PUBLISHING

LOCUL I – BUCĂTĂRAȘ.
LOCUL II
– MARKETING ÎN SOCIAL MEDIA
– TREIZECIZERO
LOCUL III
– LOCURI FAINE
– PHOTOGRAPHIA

VISUAL

LOCUL I – MOLECULE F – A DRESS TO LIVE 4
LOCUL II – CREARTIV3
LOCUL III – Dume de mestecat

UTILITY

LOCUL I – MARKETIZATOR
LOCUL II
– 59SEC
– CARREFOUR ONLINE
LOCUL III – AUTOECONOM

SOCIAL CAMPAIGNS IN ONLINE

LOCUL I – PENTRU TINE DOAR O MONEDĂ, PENTRU EI UN VIITOR
LOCUL II – DONEAZĂ ROȘU
LOCUL III – SHOEBOX –CADOUL DIN CUTIA DE PANTOFI

BLOGGERS PROJECTS

LOCUL I – COCCOLINO
LOCUL II – CLUJX
LOCUL III – TURUL BURGERILOR

BLOGGING CAMPAIGNS

LOCUL I – HEINEKEN THE ODYSSEY
LOCUL 2
– IUBESC RO
– CUM AM SUPRAVIEȚUIT
LOCUL III – #CAREPECARE

CORPORATE BLOGS

LOCUL I – BLOG ESKY.RO
LOCUL II – BLOG PARAVION.RO – DESTINAȚIILE LUMII ÎN PAȘI DE VACANȚĂ
LOCUL III – MOBEXPERT OFFICE BLOG

VIDEO BLOGGING

LOCUL I – ZMENTA SHOW
LOCUL II – SCURT METRAJE CREATIVE
LOCUL III – DOZA DE HAȘ SPECIAL EDITION – POWERED BY INDYGEN

FACEBOOK APPLICATIONS

LOCUL I -THE BILLA SOCIAL CATALOGUE
LOCUL II – LOVEVILLE 2014
LOCUL III – THE GOLDEN LIFESTYLE BY MAGNUM GOLD

MOBILE APPLICATIONS

LOCUL I – SAFE DRIVE
LOCUL II – HEADSPACE
LOCUL III – PEPSI PULSE

SPECIAL PROJECTS

LOCUL I – LUPTĂM PENTRU PURITATE – TESTUL PURITĂȚII
LOCUL II
– URSUS COOLER
– CRIS-TIM TE FACE SUPERSTAR
LOCUL III
– IA-ȚI VACANȚĂ CU LIPTON. GUSTĂ O VARĂ PE ZI
– YOOUKIDS

INNOVATION

LOCUL I – BUCHAREST MANHUNT
LOCUL II – TINTAG
LOCUL III
– NET CANNON
– Wizz AIR-MOOD

Webstock Party (ora 21:30)

Pe cei de mai sus i-am sărbătorit cu bere din belșug de la Staropramen, în The Pub! M-am bucurat să întâlnesc personal o parte din cei cu care am interacționat până acum doar online. M-am molipsit cu ceva accent ardelenesc de la Mihai Țăranu aka Zmenta, băiat tare fain, no. Tot aseară, am testat și câteva noi aplicații de mobil, precum Wabbit, care urmează să fie lansată oficial săptămâna viitoare și care presimt că va fi must have-ul sezonului toamna – iarnă 2014.

Diana Ciobotea si Chinezu

Music Pass TIP: Toate ca toate, sloganul meu aseară a fost: „Hai sa dam noroc cu bere, cei din blogosfera, vere!”. Chinezu și Manafu s-au alăturat cauzei mele, așa că am ciocnit câteva halbe în cinstea online-ului românesc și a încă unei ediții de Webstock încheiate cu succes! 

Articol semnat de Diana Ciobotea

Credit foto: Diana Ciobotea

Anunțuri