#2luni – Linkin Park Concert – Milano, Italia

10 august 2014 marchează două luni de la cel de-al doilea concert Linkin Park din viața mea. 10 iunie 2014 a fost ziua în care l-am întâlnit personal pe solistul trupei, Chester Bennington, și ziua în care am mai bifat un show văzut din front row! 

Sunt Diana Ciobotea și sunt fan Linkin Park de 12 ani. Sună a prezentare demnă de vreo organizație a dependenților anonimi de ceva. Nu că aș fi departe de a spune că drogul meu e muzica (85% din 24 de ore îi sunt dedicate), în special cea a băieților de la Linkin Park. Am decis totuși să încep așa articolul acesta, pe care am tot amânat să-l scriu din lipsa de timp în care să mă dedic total scrierii lui, pentru a sublinia gândurile și visurile care s-au derulat pe parcursul celor 12 ani de când sunt fană. 

Amintiri din copilărie

Despre ce a însemnat Linkin Park în adolescența mea, v-am mai povestit aici. Mai sunt însă și alte amintiri pe care nu le-am așternut niciunde. Una dintre ele este legată de o discuție cu o bună prietenă din copilărie, în care amândouă vorbeam despre visul nostru de a-i vedea live pe băieți. Eu aveam 14 ani, ea 17. Imaginându-ne cum ar decurge concertul aici, am ajuns amândouă la concluzia: „Mneaaah, mai bine să nu vină până nu împlinim noi 20 și ceva de ani, că altfel, dacă ajungem să-i întâlnim, o să ne ia drept copii.”. Pe cât ne-am luat noi de în serios în acea seară, pe atât de prompt mi s-a împlinit dorința. Trupa a concertat pentru prima oară în România la fix o lună după ce eu am împlinit 21 de ani. Pe 6 iunie 2012 s-a întâmplat primul concert Linkin Park în România, despre care ați putut citi vești la cald, aici.

Ai grijă ce-ți dorești, că s-ar putea să ți se întâmple!

Ca fan adevărat și co-fondator al primei comunități online de fani Linkin Park din România, urmăream toate site-urile din străinătate. Tot ce se scria despre trupă în momentul acesta, în secunda doi aflam și eu. Lucrurile nu s-au schimbat nici acum, ba din contră. Ca să fiți printre primii care află cele mai fresh știri despre membrii trupei și proiectele lor solo, vă invit pe pagina oficială de Facebook a Linkin Park România: https://www.facebook.com/lpromania 

Revenind la visuri, pe site-urile despre care vă vorbeam mai sus vedeam o mulțime de fani care relatau din cadrul turneelor Linkin Park. Erau fani care urmau trupa în câte 3-4 țări / turneu. Pe atunci nici măcar nu îndrăzneam să mă gândesc că aș putea lua parte la un concert LP mai departe de București. FYI, am crescut în Craiova și ca back-up plan, aveam o pereche de cercei din aur pe care eram gata să-i amanetez, în cazul în care n-aveam bani de bilet, dacă venea cumva trupa în România.

Tickets to Linkin Park Concert from Milan

Tickets to Linkin Park Concert from Milan

Cu ceva mai mult efort financiar decât amanetarea unei perechi de cercei, am reușit să planific excursia mea la Milano, alături de un bun prieten fan, pentru luna iunie 2014. Pe 9 iunie, la prânz, m-am prezentat pentru îmbarcare la Aeroportul Internațional „Henri Coandă” din Otopeni și de aici a început aventura Linkin Park!

Otopeni Airport

Otopeni Airport

9 iunie 2014 – întâlnirea fanilor Linkin Park Italia

După un drum istovitor de la Gara Centrală din Milano, acolo unde ne-a lăsat autobuzul de la aeroport, am mers 3 km pe jos până la locația în care eram cazați. 37 de grade celsius la umbra, un euro sticla de 500 ml. apă plată și așa s-au dus primii euro.

Unde mai pui că eram contra-cronometru, fiindcă în 3 ore trebuia să fim în celălalt capăt al orașului pentru o întâlnire oficială a fanilor, organizată de Linkin Park Italia și LP Underground. Cu harta din dotare și un tramvai ale cărui stații le-am învățat pe de rost, am ajuns la una dintre cele mai cochete pizzerii din Milano. Întreg etajul era rezervat pentru noi și mare mi-a fost șocul când am văzut zeci de tricouri Linkin Park pe metru pătrat. Da, a fost unul din acele momente în care simți că ai ajuns în locul potrivit.

LPU MeetUps Milan - June 9th, 2014

LPU MeetUps Milan – June 9th, 2014

Am fost peste 100 de fani prezenți de pe întreg teritoriul Italiei, din UK și USA, plus noi doi din România. După ce am socializat la o bere + pizza, am participat cu toții la o tombolă cu premii oficiale primite direct de la trupă. Pe lângă onoarea de a fi desemnată fotograf oficial al întregului eveniment, am primit și posterul The Hunting Party, cu autografele lui Mike Shinoda și Brad Delson.😀

The Hunting Party poster signed by Mike Shinoda and Brad Delson

The Hunting Party poster signed by Mike Shinoda and Brad Delson

10 iunie 2014 – Meet & Greet Chester Bennington + Linkin Park concert in Milano

După ce m-am întors de la întâlnirea fanilor, am apucat să dorm trei ore, cu gândul la ziua care urma. Dis de dimineață, după „colazione”, am plecat către Porsche Design Store, acolo unde urma să mă întâlnesc cu Chester Bennington. Am străbătut din nou jumătate de oraș, am luat la pas zeci de străduțe înguste, într-o frenezie maximă, dar și de-ar fi fost să trec prin foc, eram prima care se încumeta.😀

Cu câteva ore înainte de concert, am intrat în locația respectivă, alături de alți trei jurnaliști italieni. Când l-am văzut la doar trei metri de mine, pentru o secundă, care mi s-a părut minut, am rămas blocată. Simțeam un sentiment nemaiîntâlnit până atunci: explozie de fericire, confuzie, uimire, nerăbdare și calm…o oarecare visare cu ochii deschiși. Dar ZBANG! Era chiar realitate, așa că mi-am revenit rapid și m-am dus țintă către el, salutându-l de la mijlocul sălii. Mi-a răspuns cu un entuziast „Hey” și m-a întrebat direct, ce fac. I-am răspuns că mă simt grozav, având în vedere că am reușit să ajung la eveniment de departe, tocmai din România.

Chester Bennington - Porsche Design Store Milan

Chester Bennington – Porsche Design Store Milan

După ce a răspuns cu un zâmbet cald tuturor obiectivelor foto care îi transmiteau flash-uri, inclusiv alui meu, i-a întrebat pe jurnaliștii prezenți dacă îi mai poate ajuta cu ceva. A dat un scurt interviu, apoi m-a invitat să facem o fotografie împreună și să ne continuăm conversația începută mai devreme. Am povestit despre ce înseamnă Linkin Park România, planurile mele de promovare a trupei în țară, dar și experiențele personale care mă leagă de el și de trupa sa și influența pe care au avut-o în viața mea.

Diana Ciobotea and Chester Bennington

Diana Ciobotea and Chester Bennington

A fost impresionat de cele auzite și la final a făcut o plecăciune, mulțumindu-mi pentru toți acești ani în care le-am fost alături de la distanță. După 12 ani de așteptare, am avut parte de cele mai frumoase minute din viața mea. Iar despre Chester, pot să vă spun că este exact așa cum mi l-am imaginat dintotdeauna: foarte deschis, prietenos, atent, simpatic și de o modestie rar regăsită în industria muzicală. Întâlnirea s-a încheiat cu un autograf primit pe albumul „A Thousand Suns” și cu replicile: Chester – „See you tonight at the show!” / Diana – „Look for me! I’ll be in the front row!”😀

Let it be LP!

„Let it be, let it beee, let it be, oh let it be…” aaa, well, asta-i de la The Beatles, dar este efectul redactării paragrafului de mai sus.😀

Ora 17:00: Am ajuns la Ippodromo del Galoppo din Milano, acolo unde urma să aibă loc concertul Linkin Park din cadrul Alfa Romeo City Sound Festival.

Ora 17:15: Am intrat în locație.

LP crowd in Milan

LP crowd in Milan

Ora 17:30: Am ajuns în zona din fața scenei care era deja full de fani.

Ora 18:00: Am reușit să îmi croiesc drum și să îmi găsesc locul în primul rând. Le mulțumesc aici prietenilor din LP Italia și Martinei, lui Gabriele, Yifan și Simone, care m-au primit cu mare căldură în mijlocul lor.

LP fans in Milan

LP fans in Milan

Ora 19:45: Fall Out Boy au luat cu asalt scena, făcându-ne încălzirea pentru Linkin Park. Au cântat piese celebre precum „My songs know what you did in the dark„, „Thnks fr th Mmrs„, dar si cover-ul dupa mega hit-ul „Beat It” semnat Michael Jackson.

Fall Out Boy Live in Milan, June 9th, 2014

Fall Out Boy Live in Milan, June 9th, 2014

Ora 20:15: Mulțimea s-a agitat peste măsură văzându-l pe Mike Shinoda în backstage, ascultându-i pe băieți și încercând să ne facă câteva poze cu telefonul mobil.

Mike Shinoda live with LP in Milan

Mike Shinoda live with LP in Milan

Ora 21:00: Punctuali, ca de obicei, la ora 21, Chester Bennington, Rob Bourdon, Brad Delson, Dave „Phoenix” Farrell, Joe Hahn și Mike Shinoda au urcat pe scenă, rând pe rând, pe fundalul introului „The Catalyst/Requiem”. Așa cum îi place lui Mike să spună despre noi, ”the bouncing crowd”, cu toții ne-am dezlănțuit pe „Guilty All The Same„, prima piesă dezvăluită de pe noul album „The Hunting Party„. Au urmat apoi piese de pe toate albumele, în ordinea din setlist-ul de mai jos:

Linkin Park Concert, Milan, June 10th, 2014

Linkin Park Concert Setlist, Milan, June 10th, 2014

Spre deosebire de show-ul de la București din 2012, concertul Linkin Park din Milano a fost împărțit în trei acte, fără pauză între ele + un bis/encore, pe care îl fac la toate concertele. De data aceasta au ieșit pentru două minute de pe scenă, însă fără a-și lua la revedere, deci clar mai urma ceva.

Linkin Park Concert in Milan - Joe Hahn

Linkin Park Concert in Milan – Joe Hahn

 

Așa cum au declarat și în interviurile de promovare a noului album, la show-ul din Milano băieții s-au lăsat duși de val, mergând pe improvizație, pe alocuri. Numărul baladelor din setlist a fost redus considerabil. S-a optat pentru single-urile cu un sound mai visceral, mai agresiv. Din multe cântece s-a cântat doar o parte, fiind legate într-un medley.

Chester Bennington rockin' out Milan

Chester Bennington rockin’ out Milan

După foarte mulți ani, băieții au revenit și la solo-urile de pian ale lui Mike, de tobe ale lui Rob, dar și la scratch-urile de care ne era dor semnate de Mr. Hahn. Pentru aceste momente, peste Rob și Joe s-au coborât niște cuburi gigant pe care curgeau diferite proiecții.

Linkin Park Concert in Milan - Rob Bourdon

Linkin Park Concert in Milan – Rob Bourdon

Am auzit live trei single-uri de pe „The Hunting Party„, care la data concertului urma să fie lansat peste o săptamână. Pe lângă „Guilty All The Same”, cu partea de rapping a lui Rakim interpretată de Mike, am avut onoarea să ascultăm „Wastelands” și „Until It’s Gone„. Când ne-am întors de la concert, băieții ne-au surprins cu lansarea videoclipului piesei „Until It’s Gone” fix în acea noapte.

Linkin Park Concert in Milan  - Phoenix

Linkin Park Concert in Milan – Phoenix

Dar nici noi nu ne-am lăsat mai prejos. Linkin Park Italia a organizat un flashmob pe această piesă, în care glowsticks-urile fluturate de mulțime au aterizat pe scenă. Cu instrucțiuni foarte clare printate și primite de la fanclubul italian privind etapele flashmob-ului, ajunse și la Mike și citite de acesta în italiană (!!!), momentul a ieșit exact cum ne-am așteptat. Din el a rezultat un videoclip montat din imaginile trimise de fani și promovat oficial de către trupă. Watch it here:

Ora 23:00: Concertul Linkin Park din Milano s-a încheiat cu celebrul closing anthem – ”Bleed It Out” și cu suveniruri împărțite de trupă: pene de chitară, bețe de tobe, sticle de apă și prosoape.

Linkin Park Concert in Milan - Brad Delson

Linkin Park Concert in Milan – Brad Delson

În acest turneu european, nici Mike și nici Chester nu au mai coborât în public, însă momentele de interacțiune cu noi nu au lipsit: Mike a jonglat cu o sticlă de suc, făcându-se că o varsă pe cei din primul rând, apoi a râs ca un copil căruia îi ies farsele, fiindcă noi chiar l-am crezut. Chester s-a lovit, la un moment dat, de un monitor din laterala scenei și era cât pe ce să cadă, dar s-a echilibrat rapid și a început să râdă, tot el închizând concertul cu celebrul sărut trimis către întreg publicul.

Music Pass TIP: Dacă ați ratat prima parte a turneului european din 2014, mai aveți o șansă în luna noiembrie să îi vedeți live. Băieții de la Linkin Park vor susține 16 concerte în Elveția, Germania, Olanda, Austria, Franța și UK. Detalii despre turneul european, dar și despre actualul turneu american -„Carnivores Tour”, veți găși pe pagina de Facebook Linkin Park Romania

Articol semnat de Diana Ciobotea

Credite foto: Diana Ciobotea & Fabio Minotto (fotografii oficiale concert)