Muzica à la Diana Ciobotea (Leapsa muzicala)

Pentru prima dată în viaţa mea de blogger, răspund la o leapşă. Pentru cine nu ştie ce este aceea, vă invit să citiți mai jos rubrica Music Pass TIP, prezentă în mai toate articolele de pe acest blog.

Chiar dacă Music Pass nu este un blog personal, pe care să stau şi să înşir experienţe din viaţa mea, întâmplări de toate zilele, din când în când o să mai răspund şi la câteva lepşe, dar care vor avea strict legătură cu muzica.

Leapşa la care o să răspund astăzi a fost primită de la Alexandru şi sună cam aşa.

1. Care este solistul vostru favorit din România? Dar din străinătate?
Mi-e foarte greu să aleg, credeţi-mă! Am foarte mulţi artişti preferaţi, dar dacă chiar trebuie, optez pentru Smiley şi Alessandro Safina, tenorul italian la al cărui concert dedicat Zilei Femeii am fost și despre care am scris aici, deocamdată. (e în așteptare o surpriză, dar shhh! 🙂 )

2. Care este trupa favorită de la noi? Dar din afară?

Din nou, greu de răspuns. Fac alegeri de moment, cam ce ascult în această clipă. The M Theory din România, iar din afară The Black Eyed Peas.

3. Care vi se pare a fi de-a lungul timpului cea mai slabă trupă muzicală de la noi? Dar din afară?

Fiecare artist şi fiecare trupă face ceva bun în felul său. 🙂 Nu pot eticheta pe cineva în acest fel, dar probabil că aş merge pe vreun band românesc de la începuturile anilor ’90, cu cântecele banale.

4. Aţi fost vreodată fanul vreunei trupe? Dacă da, al cărei trupe? Povestiţi un pic despre ceea ce înseamnă pentru voi să vă numiţi fan adevărat.

Cine mă cunoaşte destul de bine, cu siguranţă afirmă că sunt un mix muzical. Dacă acum ascult o baladă, pot trece uşor la o piesă instrumentală, cu acorduri alerte de chitară. După, pot să sar la un hit de radio şi să ajung la jazz sau operetă. Oricum, trecerile le fac după cum simt muzica. Cine e pasionat de asta, ştie ce zic. 😉

Ca să răspund şi acestui punct din leapşa muzicală, de-a lungul anilor am avut mai multe trupe al căror fan înrăit am fost. Părinţii mei au avut grijă să mă crească cu muzică bună. Pe la doi-trei ani ascultam, dansam şi cântam într-un stil propriu kinderilor Queen, Michael Jackson şi multă muzică disco.

Când am mai crescut, prin şcoala generală, eram fan Genius. Aveam toate casetele lor. De asemenea, mergeam la toate concertele din oraşul meu. Ţin minte că am fost foarte entuziasmată când am schimbat câteva vorbe cu băieţii de la Animal X, 3 Sud-Est, cu Cristiana Răduţă şi cu fetele de la Candy.

Apogeul din acea perioadă însă, a fost atunci când am primit autograf pe un poster cu Blondy de la Cristina Rus. :-> Şi când am ofticat nişte fete de 16-17 ani, eu având 10, în momentul în care o prietenă cântăreaţă din Craiova era în backstage şi printre grilajele de la concert i-am dat un carneţel, pe care mi l-a umplut cu autografe de la artişti. *evil face*

Tot pe la nouă ani am devenit mega-fan André! Preferata mea era Andreea Bălan. Încă mai am toată discografia trupei. Dovada, mai jos! 😀 Camera mea era împânzită de postere cu cele două Andrele.

Albume Andre
Pe la 11 ani gusturile mele muzicale au luat o altă turnură. Melodiile celor de la Linkin Park răsunau în boxele mele de dimineaţă până seara. Posterele cu André fuseseră înlocuite de cele cu cei 6 membrii ai trupei. Aveam hanorac, tricou şi bluză cu trupa, un caiet cu articole, CD-uri. Pe la 14 ani, am învăţat să cânt la chitară piesa lor „Crawling„.
Încă de atunci cochetam cu mediul online. Eram moderator pe unul dintre forumurile româneşti ale trupei. Uh şi ţin minte că am reuşit să îi pun o întrebare şi să primesc şi un răspuns de la Mike Shinoda la unul dintre chaturile organizate de trupă.

5. Enumeraţi trei trupe de la noi care v-au făcut să simţiţi tinereţea, distracţia, buna dispoziţie, ş.a.(în afară de trupa preferată).

All time favourties: Simplu,  Activ, Morandi.

6. Care este ultima melodie pe care ați ascultat-o?
Joe Satriani – The forgotten 1 & 2

7. La ce concert aţi fost ultima dată? Al cărei trupe?

Dacă vorbim de concerte, ultimul la care a fost e cel al lui Horia Brenciu de la Sala Palatului. Dacă ne referim la eveniment muzical, ar fi Gala Premiilor Muzicale Radio România Actualităţi 2012.

8. Ce artist străin v-ar plăcea să mai concerteze în România? (în afară de cel preferat)

Mi-ar plăcea să o văd pe Beyoncé, căci am ratat concertul său de la Cluj.

9. Fredonaţi (scriind) o piesă care vă vine acum în minte!

Pentru că de câteva săptămâni am pe repeat albumul său „Born to Die”, să fie cel mai recent single al Lanei del ReyBlue Jeans:
„I will love you till the end of time
I would wait a million years
Promise you’ll remember that you’re mine
Baby can you see through the tears?”
Music Pass TIP: Leapșa este un instrument de promovare a articolelor de pe blog, dar și de socializare între bloggeri.
Cam asta-i leapşa muzicală, pe care o consider un mod prin care voi, cititorii mei, îmi puteți cunoaşte şi mai bine preferinţele muzicale.
De pe Music Pass, leapşa merge mai departe la Blogatu (ai și un vot de la mine la RoBlogFest ;)), Piticu, Pandutzu, Andressa și la Patrik.
Iar pe voi, cititorii Music Pass, vă invit să vă alegeți o întrebare din leapșă și să răspundeți la ea printr-un comentariu. 🙂